خواهرانه

باجی باجین اولسون سوز چوخدو وقت یوخدو
  • خواهرانه

    باجی باجین اولسون سوز چوخدو وقت یوخدو

چهارشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۹، ۰۴:۲۲ ب.ظ

مواظب سلامت روح و جسمتون باشید!

سلاااااااااام سلاااااااااام سلاااااااام سلااااااام خوبید؟ منم خوبم! خییییییییییلی فرصت ندارم اومدم یه مختصری بنویسم و برم! جونم براتون بگه که دیروز وقت گرفتم و بعد از ظهر جواب آز.مایش و سونو.گرافیمو بردم نشون دکتره دادم در مورد پایین بودن همو.گلوبین خونم گفت که باید قرص. آهن مصرف کنی تا درست بشه می گفت پایین بودن همو.گلوبین خون نشون میده که سلولهای .خون کوچیکند و نمی تونند وظیفه شونو که حمل اکسیژنه انجام بدن و برا همین بدن دچار مشکل میشه اونم بخاطر کمبود آهن تو بدنه که باعث میشه سر.گیجه بگیری یا رنگت بپره یا حافظه ات مختل بشه و موهات بریزه یا پوستت خراب بشه و از این حرفها، گفت برات قرص آهن می نویسم تا دو ماه یکی صبح یکی شب استفاده کن! ...برا مایع.آزادی هم که تو سونوگرا.فیم نشون داده بود گفتم چیزی ننویسه چون مال یه ماه پیش بود و اونم گفت چون مقدارش کم بوده تو این یه ماه صد در صد خودش از بین رفته! ...در مورد سر درد و گردن دردم هم ازش پرسیدم گفت که سر دردت چون یه طرفه است صد در صد میگرنه گفتم آخه وقتی گردنم تحت فشاره بیشتر سرم درد می گیره ممکنه از گردنم باشه؟ گفت ممکنه گردنتم مشکلی داشته باشه که باید بررسی بشه ولی سر درد یه طرفه نشونه میگرنه مگه اینکه خلافش ثابت بشه حالا من برات یه قرصی می نویسم اگه سر دردات باهاش خوب شد بدون که میگرن بوده...خلاصه قرصارو نوشت و رفتم داروهارو گرفتم آوردم تو خونه نگاه کردم دیدم فرو.س سولفا.ت(قرص.آهن) نوشته با قرص.آمی.تر.یپ تیلین (برا میگر.ن) که رفتم تو اینترنت دیدم نوشته برا افسر.دگی و میگر.ن و ناراحتیهای .عصبی بیشتر تجویز میشه و یه سری عوارض وحشتناکی هم برا استفاده مداومش نوشته بود که من ترجیح دادم سر درده رو تحمل کنم تا اون قرصو بخورم برا همین اونو گذاشتمش کنار!...دکتره دو بسته هم امپر.ازول(کاهنده اسید.معده) نوشته بود که کلا نفهمیدم برا چی همچین چیزی برا من نوشته چون من معده ام کلا مشکلی نداشت که بخوام امپر.ازول بخورم برا همین اون دو تا بسته رو هم گذاشتم کنار تا پیمان ببره برا مامانش، چون مامان پیمان سالهاست که بخاطر اسید.معده اش هر روز صبح یه دونه امپرا.زول می خوره چون اگه نخوره انقدر اسید .معده اش می زنه بالا که بالا می یاره...خب این از داروهام که دیشب تکلیفشونو مشخص کردم ...ولی بریم سر وقت یه چیزی که می خواستم بهتون بگم دیروز تو مطب دکتره یه پیرمرد ۶۰-۷۰ ساله نوبتش بعد از من بود و تو اتاق انتظار نشسته بود بیچاره جلوی لباسش باز بود دیدم یه سری کمر بند و سینه بند فلزی با پیچ و مهره بهش وصله و به زور نشسته رو صندلی، می گفت مهره های کمرش بخاطر پوکی.استخوا.ن ترک برداشته و چون نمیشه کاری براش کرد اینارو بهش بستند که کمرش صاف بشه که بتونه راه بره انقدر دلم براش سوخت که نگووووووووووووو می گفت جوونیهام کار سنگین انجام دادم و به خودم فشار آوردم و رعایت نکردم خودم رو هم تقویت نکردم و مواظب نبودم تا اینکه کلا همه استخوانهام پوکی گرفت و الانم مهره هام خود به خود ترک برداشتند و به زور می تونم راه برم کلی هم درد دارم ....با خودم گفتم چقدرررررررررررررررررر وحشتناکه که این اتفاق برا آدم بیفته دوران پیری حتی اگه آدم سالم هم بهش برسه دوران سختیه چه برسه به این که یه همچین مریضیهایی هم آدم بگیره و پدرش در بیاد...آدم باید از زمان جوانی به فکر روزهای سخت پیری باشه و تا می تونه با پیشگیری و رعایت از یه سری از این اتفاقها جلوگیری کنه تا سختی اون دورانو کمتر کنه خواهش می کنم ازتون از الان که زیر چهل سال هستید مواظب خودتون و سلامتیتون باشید تا می تونید به خودتون فشار نیارید هیچوقت تحت هیچ شرایطی بار سنگین ور ندارید سعی کنید با پیاده روی و ورزشهای سبک و رعایت تغذیه همیشه وزنتونو متعادل نگه دارید مواظب سلامت استخوناتون باشید شیر و لبنیات و چیزهایی که کلسیم دارند(اگه لازمه مکملهای.کلسیم) رو حتما تو برنامه روزانه تون بذارید ماهی یه دونه ویتامین.د۳ پنجاه هزار واحد همراه ناهارتون که یه خرده چربه بخورید(چون ویتامین د۳قبلا هم بهتون گفتم محلول در چربیه و باید همراه با وعده ناهار با یه غذای چرب خورده بشه) چون هزاری هم که شما کلسیم بخورید ویتامین.د بدنتون کم باشه کلسیم جذب بدن نمیشه و دفع میشه و به درد بدنتون نمی خوره البته یادتون باشه که تو ماه یه قرص بیشتر نخورید چون همون یه دونه برای یه ماه کافیه و ویتامین د مورد نیاز بدنتونو تامین می کنه بیشتر از یه قرص تو ماه مسمومیت می یاره چون ویتامین .د۳ محلول در چربیه و تو بدن ذخیره میشه و کم کم استفاده میشه همون یه دونه در عرض یه ماه استفاده میشه و جذب میشه ولی اگه تعداد بیشتری مصرف بشه چون زیادیش از بدن دفع نمیشه باعث آسیب به بدن میشه(ممکنه سنگ کلیه و از کار افتادگی کلیه ایجاد کنه ) ولی اگه به اندازه خورده بشه(همون یه قرص تو ماه) نه تنها ضرر نداره بلکه هم باعث جذب بهتر کلسیم تو بدن میشه هم افسردگی و ناراحتیهای روحی و روانی مثل بدبینی و پارا.نویا(شکاک بودن و منفی بافی و اینارو ) رو درمان می کنه هم قلبو تقویت می کنه و باعث سلامتش میشه هم سیستم ایمنی بدنو بالا می بره و نمی ذاره ویروسها و بقیه مریضیها به بدن آسیب بزنه هم باعث حفظ جوانی و نشاط بدن میشه ....خلاصه که خواهر هر چیزی که بتونه بدنتونو تقویت کنه و باعث بشه که بیست سی سال دیگه با سلامتی وارد دوران پیری بشید رو از همین حالا انجام بدید و تو برنامه مراقبت از خودتون قرار بدید و تا می تونید سعی کنید سالم زندگی کنید و حواستون به خودتون باشه الان چندین ساله شعار سازمان. بهداشت.جهانی خود مراقبتیه که خیلی مهمه، اگه خودمون از زمان جوانی حواسمون به سلامتی جسم و روحمون باشه در پیری می تونیم بدون اینکه محتاج کمک کسی بشیم شادتر و سالمتر زندگی کنیم و از اون دوران لذت بیشتری ببریم......خب دیگه اینم از سفارشاتم برای زندگی سالمتر، درسته که همه تون بلا استثنا از من عاقلتر و باهوشترید ولی حرفهای منو در مورد خود .مراقبتی آویزه گوشتون بکنید تا هرگز خدای نکرده از پا نیفتید که محتاج کمک کسی بشید چون این اتفاق واقعااااااااااااااااااااااااا تلخ و غم انگیزه و خدا هیچوقت اون روزو براتون نیاره! ....خب من دیگه برم .... ایشالاااااااااااااااااااااااااااا که همیشه سلامت و شااااااااااااااااااد باشید از دور می بوسمتون مواظب خود گلتون باشید خیییییییییییییییییییییییییییلی دوستتون دارم  بووووووووووووووووووووووووس فعلا بااااااااااااااااای

💥گلواژه💥
اینارو هم برای سلامت روح و روانتون به یاد داشته باشید :

# مشکلات زندگی هرگز نشانه های توقف نیستند ، آن ها فقط برای راهنمایی شما هستند!

#هیچکس مسئول شادی و رضایت شما نیست بجز خودتان.

# هر مصیبت یا ضایعه‌ای که برایتان پیش می‌آید به خودتان بگوئید: «آیا ۵ سال دیگر، این اتفاق اهمیتی خواهد داشت؟»

# همه را به خاطر همه چیز ببخشید.

#بدانید که زندگی مانند مدرسه است و شما برای یادگیری به اینجا آمده‌اید. مسائل، جزئی از برنامه درسی است که ظاهر می‌شوند و از بین می‌روند، درست مثل مسائل کلاس ریاضی، امّا درس‌هایی که از آن‌ها یاد می‌گیرید برای همیشه پا برجا می‌ماند.
# هر روز ۱۰ تا ۳۰ دقیقه پیاده‌روی کنید و هنگام راه رفتن، لبخند بزنید. این بهترین داروی ضدافسردگی است.

#هر روز حداقل ۱۰ دقیقه در یک مکان کاملاً ساکت و بی‌سر و صدا بنشینید.این بهترین راه برای رهایی ذهن شما از افکار منفی و زاید و فشارهای زندگی است.

#با این سه «الف» زندگی کنید: انرژی، اشتیاق و احساس یگانگی با کل عالم و خدا 

# نسبت به سال قبل کتاب‌های بیشتری بخوانید و بازی‌های بیشتری انجام دهید.

# هر روز زمانی را برای دعا، مدیتیشن، یوگا و یا نظایر آن بگذارید.

# با افراد بالا‌تر از ۷۰ سال و نیز افراد کمتر از ۶ سال وقت بگذرانید.

#انرژی خود را صرف شایعات، موضوعات گذشته، افکار منفی یا چیزهایی که از کنترل شما خارج است نکنید. در عوض، انرژی خود را مصروف جنبه‌های مثبت «زمان حاضر» سازید.

#آنچه دیگران درباره شما فکر می‌کنند به شما مربوط نیست.

#لزومی ندارد که در هر بحثی برنده شوید، اختلاف نظر‌ها را بپذیرید.

#وبلاخره اینکه یادتون باشه هر وضعیتی، چه خوب و چه بد، تغییر خواهد کرد.


 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۶/۰۵
رها رهایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی