خواهرانه

باجی باجین اولسون سوز چوخدو وقت یوخدو
  • خواهرانه

    باجی باجین اولسون سوز چوخدو وقت یوخدو

سلاااااااااام سلاااااام سلاااااام سلااااااااااام خوبید؟ منم خوبم! جونم براتون بگه که الان پیمان رفته صرافی.بیا.ت اینا و منم چون اونجا دور بود باهاش نرفتم و موندم خونه...اصلا من خونه موندنو بیشتر از بیرون رفتن دوست دارم خونه یه آرامشی به من میده که خیلی دوستش دارم اگه به خودم باشه ممکنه سال تا سال اگه مجبور نباشم بیرون نرم ولی با بودن پیمان هر روز آدم مجبوره بر خلاف میلش بره بیرون چون اونم دقیقا برعکس منه و خونه موندنو دوست نداره و عشق بیرون رفتنه! البته از وقتی که کرونا اومده و نمیشه از اتوبوس و تاکسی استفاده کرد وقتایی که با ماشین نمی ریم بیرون و مجبوریم پیاده بریم من به بهونه دور بودن راه خیلی وقتها می مونم خونه و از آرامش خونه لذت می برم...امروزم یکی از اون روزهاست ...گفتم حالا که دارم لذت می برم یه سر هم به شما بزنم ببینم چه می کنید و در چه حالید ایشالاااااااااااااااااااا که حال و روزتون همیشه خدا خوب باشه و سالم و سرحال و با شادی روزگار بگذرونید و پیوسته خوش و خرم باشید ...دیشب ساعت دوازده اینجورا بود که آسمون شروع کرد به غرش و بعدشم یه بارونی گرفت که بیا و ببین یعنی دو دقیقه از شروع بارش بارون و صدای زیبای برخوردش به کانال کولر و خبر کردن ما نگذشته بود که من رفتم از پنجره بیرونو نگاه کردم و دیدم یه آبی تو خیابون راه افتاده که نگووووووووووووووووو انگار مثلا چندساعته که داره بارون می یاد که اینهمه آب را افتاده...یعنی یک قدرتی این خدا داره که توی کسری از ثانیه؛توی یه چشم برهم زدنی می تونه همه چی رو زیر و رو کنه و از نو بسازه انقدررررررررررررررررر قدرتمنده...یادمه توی این سالها که بارون کم می اومد همش می گفتند کره زمین در حال نابود شدنه و آی آب برای آیندگان نیست و آی رودخونه ها خشک شدن و دیگه امیدی به جون گرفتن زمین نیست و از این دری وریها...همون موقعها با خودم فکر می کردم یعنی چی؟چرا اینا انقدر با قطعیت دارند در مورد چیزی حرف می زنند که اختیارش به دست ما نیست و کس دیگه ای گردانندشه؟ چرا فکر نمی کنند نجات زمین فقط به دست ما نیست ما هم سهم داریم نمی گم نداریم و باید مواظبش باشیم ولی سهم ما یه سهم ناچیزه در مقابل اون چیزی که دست خداست تا اون نخواد هیچ اتفاقی قرار نیست که بیفته ما اولین ساکنان کره زمین نیستیم که روش زندگی کردیم و آخریشم نیستیم صدها و شاید میلیونها نسل از انسانها روش زندگی کرده اند و رفتند بعد از ما هم ممکنه میلیونها نسل دیگه بیان و برن کره زمین میلیاردها سال عمر کرده و از بین نرفته اونوقت آدمی مثل ما که صد سالم قرار نیست روش زندگی کنه نگرانه اینه که نکنه اونو نابودش کنه در حالیکه اگه با یکی دو سال نیومدن بارون قرار بود که نابود بشه توی این میلیادها سال، میلیاردها بار نابود شده بود و به ما نمی رسید که بخوایم نگرانش بشیم اون نیرویی که اونو نگه داشته نخواسته که نابود بشه وگرنه فراهم کردن زمینه نابودیش براش کاری نداشت به اشاره ای بند بود حالا هم بعد از چندین و چند سال خشکسالی با بارونها و برفهایی که توی این یکی دو سال فرستاده دوباره احیاش کرده و بهش سبزی و خرمی و زندگی دوباره بخشیده تا انسان بفهمه که هرگز نمی تونه در مورد زندگی و نابودی چیزی که اختیارش دست خداست با قطعیت حرف بزنه.. خوبه که آدمیزاد دوستدار محیط زیست باشه و مراقب خاک و آب و آبادانی باشه ولی نباید فکر کنه که تمام وظیفه مراقبت از اونا به عهده خودشه و اگه خودش توانی برای مراقبت و احیای اونا نداره پس همه شون به باد فنا می رند و دیگر امیدی به نجاتشون نیست انسان باید تمام تلاششو بکنه ولی نهایت همه کارهارو به اون قادر مطلق بسپره تا در موردشون تصمیم بگیره باید سهمی هم برای خدا قائل باشه شاید اون کاری بکنه که همه گرهها به یکباره باز بشند..

خلاصه که عزیزانم در نهایت این خداست که قراره در مورد همه چیز تصمیم بگیره باید از ریزترین تا درشت ترین مسائل زندگی توکلمون به خودش باشه 

خب دیگه موعظه من در مورد طبیعت تموم شد من برم الان پیمانم برمی گرده 

مواظب خود گلتون باشید خییییییییییییییییلی دوستتون دارم بوووووووووووووووووووس فعلا بااااای

 

🎆گلواژه🎆

​​​​قال الباقر علیه السلام :

مَنْ تَوَکَّلَ عَلَى اللّه لایُغْلَبُ وَمَنِ اعْتَصَمَ بِاللّه لایُهْزَمُ؛
هر کس به خدا توکل کند، مغلوب نشود و هر کس به خدا توسل جوید، شکست نخورد.
جامع الأخبار، ص 322

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۳۱
رها رهایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی